Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Nytt år, nytt försök

Av Madde - 22 januari 2014 12:15

Sitter här med kaffekoppen i högsta hugg (som vanligt tänker ni som känner mig, men jag kan meddela att jag faktiskt har skurit ner ordentligt på kaffet - ca en kopp om dagen blir det nu.. )


Jaja, jag sitter här och kollar på tv samtidigt som jag kollar runt på fb och bloggar, är det inte det som kallas multi tasking? ;)


Lilleman är i Viskan denna vecka och redan på måndag när han farit så kom saknaden efter honom.. men ja, han kommer ju hem igen på söndag.

Apropå lilleman så har han varit så duktig nu i vinter så han har tjänat ihop över 100kr, som han ska ha till semestern säger han.

Mamma/mormor har ju fått muta honom med 20kr varje gång vi skulle smörja in brännskadan (efter blåsan spruckit) och när han skulle sluta med sin "vante" som han hade som skydd över skadan.

Plus att han har fått 20kr efter han tog sprutan i fredags.

Det kom ett larm om att nån hade vistats på dagis i höst som hade utvecklat tbc(!!!) så vi var upp i fredags och tog provet om Simon åxå blivit smittad av det.

Avläsningen var i måndags och det var grönt, det syntes ingenting och det var inte ens en minsta blåsa där de stuckit så allt är ok med honom.

Men man måste ändå ta om det igen om 8v.. men han är sååå duktig så :) mammas lilltroll <3


Ja, iaf så var det ju ett bra tag sedan som jag skrev, men ska försöka att återberätta om den senaste tiden.

Den största anledningen att jag inte har bloggat är att min älskade mobil gick sönder i mellandagrna!

Och jag brukar ju för det mesta blogga från mobilen.

Men jag hittade en ny att beställa nästan på engång och fick den efter nyår så det var ju tur det. 

Så från en Samsung S2 till en Samsung S2 Plus, haha, från vit till blå/grå/svart :)


Men sen har det ju varit allt som har med familj och livet rent allmänt som åxå har gjort att man inte haft tid.. men nu passar jag på medan jag är ensam och har absolut inget (förutom tvätta kl 19) att göra på hela dagen.

Ska väl iaf försöka mig på att ta mig en liten promenad till mamma sedan en stund, om knät håller. 

Vaknade imorse med en sjuk värk i höger(?) knä så jag kan knappt stödja på benet.

Men jag lär ju inte dö av det heller :) 


Jag och älsklingen har firat 6månader (på nyårsafton, men egentligen var det dagen före, men vem bryr sig).

Det firade vi med att gå på E-street och sen till tolvslaget for vi ner till hamnen och kollade på fyrverkerierna.

Och jag och Ella avslutade kvällen med att gå på Max för ett nattmål (jag köpte hem mitt förvisso men jaja)

Älsklingen avslutade nyårskvällen med att sura över att inte macken hade nån gräddfil till dippen han pråmt skulle äta när han kom hem!


Nämen nu ska jag ta och kolla på Emmerdale.


Avslutar med lite egobilder :)

Ja, jag vet att jag måste bleka om håret nu, det ser för JÄVLIGT ut rent ut sagt med denna utväxten.

   


/Pöss


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 12 april 2014 14:59

Jag och lilleman har varit ute nästan en timme idag, synd att solen hann gå bort och det börjat blåsa, men det var ju kul att få komma ut en sväng :) Nu sitter han och kolla på Barnkanalen och har fikat ett sent mellis, eller som han sa: Mamma jag ...

Av Madde - 10 april 2014 11:52

Värken i min kropp känns som ilande knivstick.. har haft så nu hela tiden 24/7 i flera månader, förr var det bara efter ansträngning, men nu är det som sagt hela tiden :( Inte gör det bättre att det ska vara såå kallt åxå till råga på allt, men k...

Av Madde - 9 april 2014 16:15

Jag har inte dött, överlevde natten mot lördag, men har inte haft tid eller energin att blogga..   Men har iaf kommit på varför jag är så ofattbart rädd över att sova ensam; det har absolut inte nåt att göra med att jag är mörkrädd, för det är de...

Av Madde - 5 april 2014 01:45

Det där med att sova ensam är verkligen inte min grej det. Nu har jag ont i magen och känner hur tårarna inte är långt borta... :'( Hua.. Nä måste försöka slå bort det värsta och sova ett par timmar iaf. Skriver imorron om jag överlever natte...

Av Madde - 28 mars 2014 20:15


Idag har jag och Simon myst och varit på Birsta en stund i kväll med mina föräldrar. Vi skulle ju köpa nya gummistövlar och nya skor till lilleman, mamma köpte skorna och jag stövlarna (bra deal). Efter vi hade varit på Birsta så sprang jag in...

Översätt/translate

Presentation


Jag är en halvgalen mamma på 31 år som bor med sonen Simon i lilla Timrå. Här kommer ni att få läsa om mina ups and downs, kärlekslivet, om kärleken (eller ska man säga besattheten) till Mötley Crue.
Enjoy!!

Instagram

Instagram

Facebook

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards