Direktlänk till inlägg 3 februari 2014

Lite gnäll och massa annat

Av Madde - 3 februari 2014 11:30

Solen skiner och det är såå underbart :) 5 plusgrader är det så det är verkligen "vårväder".

Hoppas det håller i sig, så jag och Simon kan hitta på nåt nästa vecka när han är hemma här med mig.


Ja, idag klev jag upp strax före 7, skulle träna kl 8.

Blev tyvärr bara 15 min på crosstrainer idag, det är ju lite synd att det ska vara så mycket folk där och lite maskiner :( men jaja.

Skulle vilja börja träna på gym ist, men det har jag inte råd med i nuläget, tråkigt men sant.

När jag kom hem så passade jag på att äta en frukost och sen ta en dusch innan kl. 10 då min tvättid började :)

Så här är det verkligen fullt upp idag.

Ska gå ner till mammsen en stund sedan efter 13 och sen ska jag hem och fortsätta min energiska dag med att diska.


OBS: Nu blir det lite gnälligt, så ni som inte vill läsa om mitt verkliga liv stoppa här!


Ibland så undrar jag verkligen hur jag ska orka med att kämpa hos vc, af och fk?!

Af ju skrivit ut mig som arbetssökande eftersom de anser att jag i nuläget inte har nån arbetsförmåga alls, vc de kommer snart att vägra sjukskriva mig och vad händer då? 

Nu den 17 ska jag in till min dr igen och troligtvis är detta sista ggn de sjukskriver mig, så nu kommer det säkerligen att bli ett möte med oss alla plus fk.

Och det jag vill (om jag får säga så) är att prova att jobba 4-6timmar om dagen, för det vet jag att jag klarar av och orkar.

Men af vägrar lyssna på mig utan de går efter sig sj - hela tiden.
Men det är ju mig det gäller...


Nu ska jag berätta för er hur min kropp mår.

Min rygg, som de påstår är "träningsvärk" den gör så att jag inte kan ligga i sängen länge, vissa dagar kan jag inte "krysta" så att göra nr 2 på toa är helt uteslutet.

De där berömda knipövningarna man skulle göra efter man fått barn, ja de är helt uteslutet att göra, för att ens försöka klämma ihop, ja då bränner det i hela bäckenet och down there.

Bära och lyfta ja, det går vissa dagar, men att stå nerhukad och att dammsuga/städa hela lghn det är helt uteslutet.


Min axel/nacke, ja ensida rörelser håller jag mej borta ifrån, för annars får jag ont.

Diska funkar, men det känns lite i axeln.

Det dumma i detta läget är ju att det just är höger sida jag har ont i så ibland kan jag inte ens ha väskan på axeln, ryggsäck funkar inte alls om jag har ont.


Sen är det ju att jag har sååååååå ont i hela kroppen, nästan varje dag. 

Ilningar och dunkningar i varje cm av kroppen och ibland vara helt känslig för beröring, det är ju en del av min vardag. 

Alla dessa problem och många mer anser dr att det ska släppa med träning, mina problem med fötterna som sväller påstår de att det beror på att jag har gått ner i vikt för snabbt (10kg på ett år)!?

Nu har jag snart tränat i 1 år och inte har det blivit bättre.. men det är väl jag som gör fel?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 12 april 2014 14:59

Jag och lilleman har varit ute nästan en timme idag, synd att solen hann gå bort och det börjat blåsa, men det var ju kul att få komma ut en sväng :) Nu sitter han och kolla på Barnkanalen och har fikat ett sent mellis, eller som han sa: Mamma jag ...

Av Madde - 10 april 2014 11:52

Värken i min kropp känns som ilande knivstick.. har haft så nu hela tiden 24/7 i flera månader, förr var det bara efter ansträngning, men nu är det som sagt hela tiden :( Inte gör det bättre att det ska vara såå kallt åxå till råga på allt, men k...

Av Madde - 9 april 2014 16:15

Jag har inte dött, överlevde natten mot lördag, men har inte haft tid eller energin att blogga..   Men har iaf kommit på varför jag är så ofattbart rädd över att sova ensam; det har absolut inte nåt att göra med att jag är mörkrädd, för det är de...

Av Madde - 5 april 2014 01:45

Det där med att sova ensam är verkligen inte min grej det. Nu har jag ont i magen och känner hur tårarna inte är långt borta... :'( Hua.. Nä måste försöka slå bort det värsta och sova ett par timmar iaf. Skriver imorron om jag överlever natte...

Av Madde - 28 mars 2014 20:15


Idag har jag och Simon myst och varit på Birsta en stund i kväll med mina föräldrar. Vi skulle ju köpa nya gummistövlar och nya skor till lilleman, mamma köpte skorna och jag stövlarna (bra deal). Efter vi hade varit på Birsta så sprang jag in...

Översätt/translate

Presentation


Jag är en halvgalen mamma på 31 år som bor med sonen Simon i lilla Timrå. Här kommer ni att få läsa om mina ups and downs, kärlekslivet, om kärleken (eller ska man säga besattheten) till Mötley Crue.
Enjoy!!

Instagram

Instagram

Facebook

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards