Alla inlägg under februari 2014

Av Madde - 18 februari 2014 16:30

Idag är det den 18 februari och det är rena rama vårvädret, eller har varit iaf :)

Solen har visat sig nu i 2 dagar och det har varit ca 2 plusgrader - väldigt ovanligt denna tiden på året.

Jaja, skönt har det varit iaf.


Förra veckan så skickade jag in min mobil på service (hoppas de ser vad felet är), kameran är ju helt körd på den.

Om det är mörkt i rummet, ja då blir bilderna skitmörka eftersom den vägrar använda blixten trots att jag har på autoblixt och det går inte att scanna av ocrnummer och sånt med den eftersom den vägrar fokusera på nära håll..

Så får se vad som händer.

Nu har jag den gamla SE, men det är huvudsaken att jag kan ringa och sms:a.

Det blir till och med bättre bilder med den som det är 2mpix än min andra (som jag lämnat in) som det är 8mpix på..

Här ser ni ju själva:


Första bilden är tagen med min Samsung, med taklampan tänd i samma rum!

 


Denna är tagen med min SE... ok att det är mitt på ljusa dagen, men liksom ändå.


Jaja, det var det. 

Har egentligen inget att skriva om, men ett livstecken från mig fick ni ju iaf :D


Av Madde - 5 februari 2014 14:25

Nu vill jag att solen ska komma tillbax, ja allra helst vill jag ha sommar nu.

Tänk vad skönt att kunna sitta ute på ballis med datorn och ett glas dricka och bara vara?

UNDERBART!

Nä ist har jag donat på lite i hallen nere och trappan (dammsugit och torkat) och tänkte ge mig i kast med hallen uppe nu snart.

Sen blir det disken..

Undra om jag kommer att få ångra det big time imorrn?
Jaja, det tar jag då..


Har egentligen träningstid imorrn, men bokade om det till på fredagmorgon ist, mest för att jag har såå ont i bäckenet på eftermiddagarna när jag har varit igång hela dagen och morgondagens tid var kl 15!?

Så nää blir direkt på morgon ist så känns det bättre.

Egentligen skulle jag kanske hoppa träningen eller be nån kolla på bäckenet, men nu har jag kommit igång riktigt med den så jag vill verkligen hålla på.

Fick ju höra igår åxå att det syns att jag gått ner i vikt, så där har ni min morot för att fortsätta kämpa, trots smärta.

Ok, att dr har sagt att jag ska träna för att min värk ska släppa och mina ben/fötter sluta svälla, men kom igen!

Det blir inte ett dugg bättre, så nu är mitt mål att fortsätta gå ner i vikt.

Skulle vilja få bort dallermagen och låren åxå, men det tar jag som det kommer.


Nä, men om jag ska fortsätta med mitt..

Av Madde - 4 februari 2014 09:49

Ibland så känner önskar jag att jag inte hade vaknat den morgonen.

Idag är en sån dag!

Har såå sjukt ont i ländryggen att jag knappt kan röra mig.. önskar inte denna smärta ens till min fiende.

Så det blir alltså en eller ett par smärtstillande idag IGEN då.

Inte konstigt att jag har fått så ont i magen på senare tid, lever ju på tabletter för att få dagen att funka, så att jag ska vara någotsånär pigg och smärtfri så att jag kan göra mina vardagliga sysslor.


Ibland så orkar jag bara inte ta itu med städning och ihopplockning i lgh:n just pga att jag har såå ont, men det kan ju uppfattas som att jag är lat, så därför försöker jag ändå och då vet jag att jag får ångra mig på kvällen och dagen efter.

Och då får man höra att man gnäller för mycket... så hur jag än vänder mig har jag arslet bak..


Jaja, jag lyckades ju iaf träna, tvätta, diska och vika in tvätt igår - trots att ryggen och bäckenet redan sagt upp sig redan då.

Men har jag väl börjat så går det av bara farten, säkert därför jag har såhär ont idag.

Tur i oturen att Simon är på pappavecka, annars hade nog jag svimmat av att lyfta honom upp och ner från toaletten.


Nä färdiggnällt!

Nu kaffe och sen försöka ta mig till apoteket *yeeeey eller så inte alls*

Av Madde - 3 februari 2014 11:30

Solen skiner och det är såå underbart :) 5 plusgrader är det så det är verkligen "vårväder".

Hoppas det håller i sig, så jag och Simon kan hitta på nåt nästa vecka när han är hemma här med mig.


Ja, idag klev jag upp strax före 7, skulle träna kl 8.

Blev tyvärr bara 15 min på crosstrainer idag, det är ju lite synd att det ska vara så mycket folk där och lite maskiner :( men jaja.

Skulle vilja börja träna på gym ist, men det har jag inte råd med i nuläget, tråkigt men sant.

När jag kom hem så passade jag på att äta en frukost och sen ta en dusch innan kl. 10 då min tvättid började :)

Så här är det verkligen fullt upp idag.

Ska gå ner till mammsen en stund sedan efter 13 och sen ska jag hem och fortsätta min energiska dag med att diska.


OBS: Nu blir det lite gnälligt, så ni som inte vill läsa om mitt verkliga liv stoppa här!


Ibland så undrar jag verkligen hur jag ska orka med att kämpa hos vc, af och fk?!

Af ju skrivit ut mig som arbetssökande eftersom de anser att jag i nuläget inte har nån arbetsförmåga alls, vc de kommer snart att vägra sjukskriva mig och vad händer då? 

Nu den 17 ska jag in till min dr igen och troligtvis är detta sista ggn de sjukskriver mig, så nu kommer det säkerligen att bli ett möte med oss alla plus fk.

Och det jag vill (om jag får säga så) är att prova att jobba 4-6timmar om dagen, för det vet jag att jag klarar av och orkar.

Men af vägrar lyssna på mig utan de går efter sig sj - hela tiden.
Men det är ju mig det gäller...


Nu ska jag berätta för er hur min kropp mår.

Min rygg, som de påstår är "träningsvärk" den gör så att jag inte kan ligga i sängen länge, vissa dagar kan jag inte "krysta" så att göra nr 2 på toa är helt uteslutet.

De där berömda knipövningarna man skulle göra efter man fått barn, ja de är helt uteslutet att göra, för att ens försöka klämma ihop, ja då bränner det i hela bäckenet och down there.

Bära och lyfta ja, det går vissa dagar, men att stå nerhukad och att dammsuga/städa hela lghn det är helt uteslutet.


Min axel/nacke, ja ensida rörelser håller jag mej borta ifrån, för annars får jag ont.

Diska funkar, men det känns lite i axeln.

Det dumma i detta läget är ju att det just är höger sida jag har ont i så ibland kan jag inte ens ha väskan på axeln, ryggsäck funkar inte alls om jag har ont.


Sen är det ju att jag har sååååååå ont i hela kroppen, nästan varje dag. 

Ilningar och dunkningar i varje cm av kroppen och ibland vara helt känslig för beröring, det är ju en del av min vardag. 

Alla dessa problem och många mer anser dr att det ska släppa med träning, mina problem med fötterna som sväller påstår de att det beror på att jag har gått ner i vikt för snabbt (10kg på ett år)!?

Nu har jag snart tränat i 1 år och inte har det blivit bättre.. men det är väl jag som gör fel?!

Översätt/translate

Presentation


Jag är en halvgalen mamma på 31 år som bor med sonen Simon i lilla Timrå. Här kommer ni att få läsa om mina ups and downs, kärlekslivet, om kärleken (eller ska man säga besattheten) till Mötley Crue.
Enjoy!!

Instagram

Instagram

Facebook

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards