Direktlänk till inlägg 23 december 2013

Dagen före julafton

Av Madde - 23 december 2013 08:45

Fy vilken jäkla vecka förra veckan var!

Jag hade ju sjukt mycket att göra, men tro´t på fan att jag gick och blev sjuk plus att ryggen bestämde sig för att; NU är det dax för Madde att få ryggskott som hon inte haft på 2 år :(

Jaja, det började i onsdags, då var jag nere på Birsta och köpte julklapp till Niklas, när jag kom hem så började jag känna mig konstig i kroppen och allmänt trött.

Trodde först att det var pga att jag sovit dåligt, så jag åkte hem och la mig på soffan en stund.

När Niklas kom efter jobbet så kände jag mig ännu värre med frossa och allmänt sjuk rent ut sagt!

Så inom loppet av några timmar så hade jag gått från frisk till sjuk..


På torsdag hade jag feber och var helt död, så det blev verkligen ingen träning :( men jaja, det får jag väl ta igen med att äta lite julmat ist (jag är en av de få som brukar gå ner i vikt under julen, just pga att jag inte äter julmaten).

När jag var nere hos mamma så klev jag upp från stolen och det bara brände till i ryggslutet och jag kunde inte stå på benen utan att de vek sej!

Så det var bara att försöka ta mig hemövers det, med en Simon i släptåg, men efter att han märkt att det kanske inte var så kul att vara hemma med en mamma som både var sjuk och inte kunde röra sig, så åkte han ner till mormor och morfar igen :)


I fredags så åkte Lilleman till pappa och faktiskt så var det riktigt skönt, min rygg och min förkylning var under all kritik så det var väldigt behövligt att jag fick krya på mig ordentligt utan att ha Simon på mitt ansvar åxå.

Ögonen rann konstant tors-lör och igår när jag vaknade så kände jag mig mycket piggare :)

Nu är det bara hosta och lite snuva kvar, precis som det brukar vara..


Idag ska jag åka och hämta Simon hos Micke.. längtar så otroligt mycket efter honom nu (ja, Simon alltså).

Men känner av ryggen skitmycket fortfarande eftersom jag gjorde inte mindre än 2 lite halvdana försök att se ut som Bambi på hal is igår kväll när jag skulle gå till och från mamma och pappa :(

Det sprakade till ordentligt i ryggen andra ggn jag flög på arslet och nu har jag svårt att kissa åxå, men jaja, det får väl gå!!

Fattar liksom inte varför inte de kan sanda/grusa så man slipper slå halvt ihjäl sig?

Det var ju tur att det var jag som halkade så det inte hade varit hemtjänsten, för då blir det dyrt för föreningen, som uppenbarligen har dragit in på sandningen iår!!??


Nää färdig gnällt för mig nu.


//Pözz på er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 12 april 2014 14:59

Jag och lilleman har varit ute nästan en timme idag, synd att solen hann gå bort och det börjat blåsa, men det var ju kul att få komma ut en sväng :) Nu sitter han och kolla på Barnkanalen och har fikat ett sent mellis, eller som han sa: Mamma jag ...

Av Madde - 10 april 2014 11:52

Värken i min kropp känns som ilande knivstick.. har haft så nu hela tiden 24/7 i flera månader, förr var det bara efter ansträngning, men nu är det som sagt hela tiden :( Inte gör det bättre att det ska vara såå kallt åxå till råga på allt, men k...

Av Madde - 9 april 2014 16:15

Jag har inte dött, överlevde natten mot lördag, men har inte haft tid eller energin att blogga..   Men har iaf kommit på varför jag är så ofattbart rädd över att sova ensam; det har absolut inte nåt att göra med att jag är mörkrädd, för det är de...

Av Madde - 5 april 2014 01:45

Det där med att sova ensam är verkligen inte min grej det. Nu har jag ont i magen och känner hur tårarna inte är långt borta... :'( Hua.. Nä måste försöka slå bort det värsta och sova ett par timmar iaf. Skriver imorron om jag överlever natte...

Av Madde - 28 mars 2014 20:15


Idag har jag och Simon myst och varit på Birsta en stund i kväll med mina föräldrar. Vi skulle ju köpa nya gummistövlar och nya skor till lilleman, mamma köpte skorna och jag stövlarna (bra deal). Efter vi hade varit på Birsta så sprang jag in...

Översätt/translate

Presentation


Jag är en halvgalen mamma på 31 år som bor med sonen Simon i lilla Timrå. Här kommer ni att få läsa om mina ups and downs, kärlekslivet, om kärleken (eller ska man säga besattheten) till Mötley Crue.
Enjoy!!

Instagram

Instagram

Facebook

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards